۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

کسی که با تمام تلاش ها کوچک نشد...


همه پیام تسلیت فرستاند حتی کسی که متولی حکومتی بود که مظلومیت تو را رقم زد از تو با عنوان « فقیه بزرگوار » یاد کرد و در پیامش نوشت «ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی‌های زیادی در این راه تحمل كردند.»
هر چند تحمل نکرد بزرگی و عظمت تو را و نوشت « در اواخر دوران حیات مبارك امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد كه از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را كفاره‌ی آن قرار دهد.»
ولی خیل حق طلبان در مراسم تدفین پیکرت بر بزرگی تو افزود و چه زیباست قدردانی مردم از چون تویی که از قدرت همه را وا گذاشتی و مصلحت حقیقت را برگزیدی.
ذهن تاریخ خواهد پرسید از آنکه از امتحان دشوار تو می گوید که:" شما در گردنه خطیر دنیا چه کردید؟ شما نیز برای مرگ جوانان فریاد کردید؟ برای شکنجه مردم ایستادید؟ یا در حمایت از دروغ و حقارت عرصه را بر مردمان تیره و تار نمودید؟
روزی که شما بروید اگر قدرت نداشته باشید و از پول نفت برایتان عزادار سازماندهی نکنند آیا مردم میلیونی خواهند آمد؟
از خود بپرسید چگونه است که با تمام خطراتی که ذوب شدگان شما، برای ملت عزادار داشتند چگونه است که خیل عظیم جمعیت برای عزای او آمده اند؟ "
شیرین عبادی تو  را پدر می خواند؛ چون جلایی پوری زیر تابوتت می رود، آیت الله سیستانی تسلیت می گوید و تقریبا تمام مراجع و مولوی عبدالحمید و رضا پهلوی و حتی رهبر مخالفت که تو را در حصر کرده بود!!! تنها کسی که  از سر عناد حتی نمی تواند بزرگی پیکرت و تدفینت را ببینند مصباح است و احمدی نژاد!!!
دانشجویان عزادارند، و جنبش سبز در عزای عمومی فرو می رود....
کیهان می گوید هزار نفر آمده اند!!!! دیگر این قوم از دروغ آشکار هم ابایی ندارند و شرم نمی کنند....
از ایران یک خبر در دنیا فریاد می شود جنبش سبز ایران فارغ از لباس و رنگ و نژاد و مذهب عزادار مرد بزرگی است و نشان می دهد که راه تو به سوی آزادی و آزادگی ادامه دارد و در پس این اندوه امیدی روشن می کند ظلمت را ....
در تشییع و عزاداریت نیز سبزها دیده اند و می دانند که خط سبز آزادی در میان مرجعیت مردان بزرگی دارد....
روحت شاد...

آنسوی تشییع با شکوه پیکر پیری مظلوم با حضور میلیونی مردم، ستمکاری در سفر استانیش چند هزار استقبال کننده ندارد و در مضحکه جدیدش از دریافت غرامت از انگلیس برای جنگ جهانی سخن می راند و کسی شاید بپرسد تو دریای خزر را به روسها نبخش ملت غرامت از انگلیس نمی خواهد؟؟؟